september 15, 2012 0

Polyfasisk søvn logbog – Dag 2

Af i Polyfasisk søvn

Velkommen til min logbog over mit forsøg. Lad os springe ud i det! Jeg er startet på et forsøg hvor jeg kun sover 4 timer sammenlagt om dagen. Hvis du endnu ikke ved hvad det går ud på er så bør du starte med at læse mit større indlæg om emnet her: Polyfasisk søvnmønster

I DAG ER DAG 2. 

I går gik egentlig meget fint trods de ikke helt på toppen naps. Og da klokken var 02:00 brændte jeg egentlig ikke for at sove, men det handler om at være meget præcis med tiderne. Vækkeuret ringede kl. 05:00 og jeg var IKKE tilfreds icon sad Polyfasisk søvn logbog – Dag 2 Godt kvæstet og var klar til at kaste håndklæddet i ringen, det er VIRKELIG vigtigt at man hænger i især de første par timer om morgenen. Sådan er det for mig, det er her det er aller hårdest for mig, når vækkeuret ringer og det stadig er mørkt. Jeg er vandt til at stå op ved 9 tiden i stedet. Men det kan sagtens ske, at de “værste timer” ligger anderledes for dig, det er nok individuelt.

 

“DAGENS TIP:  Udnyt musik! Om morgenen, når du døser lidt hen, eller på andre tidspunkter du mangler lidt energi, kan musik altså virkelig være det sidste der afgører om det lykkedes eller ej. Find noger musik du virkelig godt kan li’ og hav altid din musikafspiller tæt ved hånden.”

 

tidligmorgen1 e1347598807476 224x300 Polyfasisk søvn logbog – Dag 2

Solen var netop stået op.

Men jeg kom over det, og kom i træningscenteret knap halv 7. Og en overraskende fin træning. Det er som om det er vigtigt for mig at komme ud af huset om morgenen, det kunne også være en gåtur. Og ikke bare stå op og sætte mig ned med min computer, jeg arbejder ikke helt effektivt kl. 5-7 om morgenen, men det kan være det kommer icon smile Polyfasisk søvn logbog – Dag 2 Jeg er optimistisk.

Jeg havde et meget vigtigt møde kl. 12, så var meget spændt på om det skulle gå ud over det, for jeg kunne ikke sidde og gabe.

Kom hjem og tog min powernap kl. 10, og den var intet mindre end KANON!

Drømte en hel del, hvilket man gør når man er i REM søvn, det vigtigste for at blive frisk. Så det er et virkelig godt tegn allerede. Inden vækkeuret ringede “vågnede” jeg kort halvt, og kunne ikke forstå jeg ikke havde sovet i en times tid, det føles sådan. Jeg tror ikke på min krop har vendt sig til at nappe 20 minutter så præcist allerede, jeg har nok bare været småheldig. Men de 20 minutter er også en meget normal tid for kroppen at slumre, hvis man falder i søvn uden det er tiltrængt.

Du kender det sikkert godt, du ligger måske på sofaen, måske er der gæster og lignende og det er derfor ikke tid til at sove. Du falder hen, og vågner igen. Hvor lang tid er der gået? Typisk vil vi sove let i måske 15-30 minutter, sjældent meget mere i de situatoner.

Jeg var tilfreds! og frisk, havde et godt møde og var frisk om eftermiddagen.

Kl 17 nap – Fin, ikke så god som kl. 10, men udemærket.

kl 22 nap – jeg havde svært ved at falde i søvn, det tager mig altså stadig lidt tid. Indtil videre sætter jeg stadig vækkeuret til 25 minutter. Men denne gang lå jeg og drejede mig et stykke tid. Jeg tog på et tidspunkt faktisk mit vækkeur og nulstillede det til 25minutter, da der ca. var gået knap 10. Det vil jeg dog virkelig prøve at undgå fremover, da det er en utrolig dårlig vane. Det er meget vigtigt at kroppen vender sig til at nu skal den sove, og den har kun 20 minutter. Så fremover vil jeg ikke tillade mig selv dette, det her var første og sidste gang. I alt blev det måske til 15 minutters reel søvn ud af de ca. 35 minutter.

Sov godt! icon smile Polyfasisk søvn logbog – Dag 2 Jeg har på fornemmelsen, at jeg ikke er en veltilfreds mand når vækkeuret ringer kl. 05. Men der er virkelig ingen success uden selvdiciplin!

Se resten af min logbog indlæg:

Lignende indlæg:

Tilføj en kommentar og gør mig glad :)


9 + = tolv